تبلیغات
عاشقان امام علی علیه السلام - حالت خلسه

عاشقان امام علی علیه السلام

حالت خلسه

حالت خلسه و تمرین خلسه

خلسه حالت خاصی از آگاهی که بدن در این حالت در خواب عمیق (ریلکسیشن) بوده ولی ذهن کاملاً آگاه و بیدار باشد.این حالت توام با آرامش خاصی است با فعال شدن اعصاب پاراسمپاتیک با نرمال کردن کنش‌های بیولوژیکی که دارای یک آستانه است و با تمرکز و تلقین ناخودآگاه هم می تواندهمراه باشد.

خلسه در حالت‌های هیپنوتیزمی و مدیتیشن و ورزش‌هایی با تمرکز ذهن و تجارب روحی متعالی عرفانی همراه هست. حالت ترانس (خلسه منفی) می‌باشد که با تحریک شدید اعصاب سمپاتیک و با تحریک اعصاب و انقباض عضلانی و اظطراب همراه هست. مواردی چون حالت‌های افیونی و رقص‌های تند دراویش و دانس‌های مدرن ترانس وجود دارد. در هر دوحالت خلسه فاصله از -آگاهی- وجود دارد. در خلسه فراهوشیاری و در ترانس اختلال درخودآگاهی است.

تمرین خلسه

1- زمانی برای رفتن به خلسه در نظر بگیرید که در شرایط متعادل باشید و فرصت کافی برای

انجام تمرین داشته باشید.

۲- بر روی زمین دراز بکشید و دستهای خود را در کنار بدن قرار دهید ( می توانید روی یک

 صندلی مناسب خود را رها کنید ).

۳- بدن خود را رها کنید بطوری که هیچ قسمت از بدن شما منقبض نباشد.

۴- قبل از شروع تمرین به خود یاد آوری کنید که با هر شمارش معکوس آرامش و رهایی

شما بیشتر میشود و با رسیدن به عدد یک شما در خلسه ای مناسب قرار میگیرید و کاملا آماده

انجام تلقینات هستید.

۵- تنفس عمیق و آرام با توجه بر دم و بازدم انجام دهید.

۶- شمارش معکوس را از 20 تا 1 انجام دهید. هر عدد را در ذهن خود مجسم کنید، لحظه ای

خیره به آن نگاه کنید و سپس به عدد بعدی بروید.

۷- تلقینات مورد نظر را انجام دهید.

۸- با چند نفس عمیق، آرام آرام به حالت طبیعی برگردید.

قبل و بعد از تمرین به خود تلقین کنید که در تمرینات بعدی با شمارش های کمتر و در زمان

 کوتاهتری به خلسه های عمیق تر خواهید رفت.


۱- ابتدا باید خود را مجاب كنید كه چنین چیزی ممكن است

۲- شما باید دارای تمركز فكری بالایی باشید كه لازمه آن عدم وابستگی به دنیا و ماده می باشد .

 بنابراین افراد نوجوان و كم سن و سال كه هنوز در بند دنیا و زیبایی های آن نیستند راحتتر

می توانند این كار را انجام دهند . نكته : برای افزایش تمركز شما می توانید به مدت چند هفته

هر روز سه بار تمرین زیر را انجام دهید . نفس عمیق بكشید و از عدد 50 تا 0 برعكس

بشمارید ، بدون اینكه تجدید نفس كنید . در هنگام شمردن سعی كنید به چیزی فكر نكنید .

3- در اول شب و در یك اتاق نسبتا تاریك كه دارای هوای نه گرم و نه سرد باشد روی یك

بستر نرم دراز بكشید . در اتاق بغیر از شما كسی نباشد و تقریبا صداهای بیرون نیز مزاحم

نباشد . در همان حالت خوابیده به یك نقطه سیاه روی سقف خیره شوید و سعی كنید پلك نزده

و نگاهتان از آن نقطه منحرف نشود . در این لحظه سعی كنید به چیزی فكر نكنید . البته این

 كار كمی زمان بر خواهد بود و شرط موفقیت مداومت و عدم ناامیدی است . برای این كه

مطمئن شوید كه در مسیر درستی هستید ، علایمی در طول مدت كار ظاهر می شوند . ابتدا

شما در نوك انگشتان پا و دستها احساس بی حسی می كنید . در این حالت نگران نباشید زیرا

 آنها بطور خود آگاه در حال مردن هستند . و از كنترل روح شما خارج می شوند ولی بعدا

برخواهند گشت . سپس این بی حسی و بی وزنی به جاهای دیگر بدن شما سرایت می كند .

 سپس چشمهای شما خسته می شوند و احساس می كنید پلكهایتان سنگین شده و شما تصاویر

را مبهم می بینید . بعد از مداومت و عدم ناامیدی شما پس از حدود ده دقیقه تا شاید بیش از یك

ربع ساعت شما ناگهان احساس خواهید كرد كه تصاویری را می بینید كه متعلق به فضای

موجود و اتاق نیست ؛ شما در حال ورود به عالم خلسه هستید .

۴-ابتدا سعی كنید در محل آرامی نشسته یا به حالت خوابیده و راحت قرار گیرید،سپس نگاه

خود را به نقطه ای در روبه روی خود یا سقف متمركز نمایید.به خاطر داشته باشید كه نقطه ای

 را انتخاب كنید كه حداقل 20 سانتی متر بالا تر از خط دید افقی شما باشد. سپس با نگاه كردن

ممتد به آن نقطه،چشمان شما به تدریج احساس سوزش پیدا می كند و احساس می كنید كه تمایل

به بستن چشمان خود دارید.

در هنگامی كه به این نقطه خیره شده اید ،می توانید با جملاتی مشابه جمله زیر خود را آماده

پذیرش حالت خلسه كند:

((چشمان من رفته رفته سنگین تر می شود و احساس خواب آلودگی به من دست می دهد)).

در این حال می توانید شروع به شمارش معكوس از 10 تا 1 نمایید و با شمارش هر عدد

جملات تلقینی را با خود تكرار كنید



[ چهارشنبه 1392/09/13 ] [ 09:46 ب.ظ ] [ علی نوائی ] [ نظرات() ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه